The Spares Company
Club Shop/Regalia
Parent Website
Contact Officials
Machine Registrar
Club Secretary
Membership Secretaries
MPH Editor and Forum Administrator.
Section Newsletters
Technical Databases
Photos
Home
What's new
Latest activity
Forums
New posts
What's new
New posts
Latest activity
Information
Bike Modifications
Machine Data Services
Manufacturers Manuals
Spare Parts Listings
Technical Diagrams
Whitakerpedia (Vincent Wiki)
The Club
MPH Material Archive
Flogger's Corner
Obituaries
VOC Sections
Local Sections
Local Section Newsletters
Miscellaneous
Club Assets
Club History
Club Rules
Machine Data Services
Meeting Documents
Miscellaneous
Essential Reading
Magazine/Newspaper Articles/Letters
Adverts and Sales Brochures
The Mighty Garage Videos
Bikes For Sale (Spares Company)
Log in
Register
What's new
New posts
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Home
Forums
Forums: Public Access
Tech. Advice: Series 'B' / 'C' 500cc/1000cc Bikes
Question on setting ignition timing
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Reply to thread
Message
<blockquote data-quote="teunvandriel" data-source="post: 47519" data-attributes="member: 587"><p>Zet de achterste zuiger exact op BDP, zijn bij PCB handige apparaatjes voor te koop, zet de vervroeger op volle voorontsteking met behulp van een stukje hout van een wasknijper en stel mbv een voelermaatje van 0,01 mm en een goeie gradenschijf gemonteerd op zo'n conisch asje wat afgebeeld staat in de Vincent boeken de ontsteking op 35 graden voorontsteking. Weet je zeker dat de conus van de vervroeger goed past op de magneet, was bij mij niet het geval waardoor de vervroeging verliep en een gat in de zuiger brandde, controleren met pruisisch blauw of zo iets. Heb je een ouwe camring dan kan het zijn dat de voorste cilinder een graad of 5 later staat, vroeger keken ze niet zo krap, ook even controleren dus, dan moet je een beetje middelen, tegenwoordig worden die dingen op een graad nauwkeurig gedraadvonkt. Teun v Driel</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="teunvandriel, post: 47519, member: 587"] Zet de achterste zuiger exact op BDP, zijn bij PCB handige apparaatjes voor te koop, zet de vervroeger op volle voorontsteking met behulp van een stukje hout van een wasknijper en stel mbv een voelermaatje van 0,01 mm en een goeie gradenschijf gemonteerd op zo'n conisch asje wat afgebeeld staat in de Vincent boeken de ontsteking op 35 graden voorontsteking. Weet je zeker dat de conus van de vervroeger goed past op de magneet, was bij mij niet het geval waardoor de vervroeging verliep en een gat in de zuiger brandde, controleren met pruisisch blauw of zo iets. Heb je een ouwe camring dan kan het zijn dat de voorste cilinder een graad of 5 later staat, vroeger keken ze niet zo krap, ook even controleren dus, dan moet je een beetje middelen, tegenwoordig worden die dingen op een graad nauwkeurig gedraadvonkt. Teun v Driel [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
What was Mr Irving's Christian Name?
Post reply
Home
Forums
Forums: Public Access
Tech. Advice: Series 'B' / 'C' 500cc/1000cc Bikes
Question on setting ignition timing
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…
Top